Novae Res

Novae Res to doświadczony wydawca książek, który działa od 2007 roku i należy do najbardziej aktywnych wydawnictw w Polsce. Od początku istnienia jest partnerem Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni, na którego terenie posiada swoją siedzibę, zaś od 2009 roku jest członkiem Polskiej Izby Książki.

Wydawnictwo skupia się na publikacji, dystrybucji i promocji świeżej polskiej literatury przede wszystkim z zakresu beletrystyki i literatury popularnonaukowej. Rokrocznie nakładem Novae Res ukazuje się ponad 200 nowości, zaś w mediach pojawia się przeszło 1000 recenzji wydanych książek.

Ważne miejsce wśród Autorów wydawnictwa stanowią debiutanci – Novae Res wypromowało między innymi: Piotra C., Agnieszkę Lingas-Łoniewską, Ninę Reichter, Jolantę Kosowską czy Magdalenę Knedler.

Odnajdywaniu utalentowanych debiutantów służy organizowany przez wydawnictwo konkurs „Literacki Debiut Roku” działający pod honorowym patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Firma poważnie podchodzi do kwestii społecznej odpowiedzialności biznesu – jak dotąd była sponsorem kilkuset akcji społecznych i kulturalnych, i jest otwarta na nowe wyzwania w tym zakresie.

  • Misja

    Misją wydawnictwa jest wykorzystanie wiedzy, doświadczenia i nowoczesnej technologii do promowania świeżej myśli literackiej, odnajdywania i publikowania wartościowych dzieł polskich pisarzy oraz ułatwienia dostępu do literatury jak najszerszej grupie społecznej.

    W związku z nadchodząca rewolucją wydawniczą misją firmy jest połączenie innowacyjnych metod zapisu treści z dorobkiem tradycyjnej myśli wydawniczej dla tworzenia i rozwoju polskiego dobra naukowo-kulturalnego.

    Cele

    Główne cele wydawnictwa to:

    • zaspokajanie potrzeb czytelników poprzez wydawanie wysokiej jakości, ciekawych, wartościowych i ambitnych książek,
    • promowanie polskich debiutantów,
    • permanentny rozwój wydawnictwa, poszerzanie oferty wydawniczej zgodnie z potrzebami rynku,
    • maksymalne wykorzystanie nowoczesnej technologii dla potrzeb i wygody czytelników,
    • umożliwienie zaistnienia na rynku wydawniczym młodym, ambitnym i utalentowanym autorom poprzez wydawanie ich twórczości,
    • budowanie silnej, dobrze rozpoznawalnej marki kojarzonej z produktami wysokiej jakości.