Rage Age by Czapul

Rafał Czapul ponownie zaskakuje nieoczywistymi skojarzeniami i projektami przekraczającymi granice bieżących trendów: w najnowszej kolekcji Rage Age na sezon SS 2017 zaprasza w podróż na Antypody śladami aborygeńskiego mitu o człowieku-jaszczurze. „Rage Age Lizard Men” łączy kultowe już fasony z efektownymi wykończeniami, zachęcając odbiorców do podkreślenia własnego stylu i niezależności.

Człowiek-jaszczur Tarrotarro w mitologii Aborygenów znany jest od tysięcy lat: był nauczycielem swojego ludu i przewodnikiem, to jemu przypisuje się także rozdzielenie dwóch płci. Swoim pobratymcom przyniósł między innymi sztukę tatuażu – do wykonywania malunków na ciele Aborygeni używali m.in. kolczastych roślin oraz muszli i ostrych ości ryb. Tarrotarro jest jednak także symbolem nieposłuszeństwa i buntu: mężczyzna za swoją samowolę został przez bogów zamieniony w pustynną jaszczurkę.

W „Lizard Men” Rafał Czapul podąża śladami australijskiego bohatera kulturowego: bohaterowie promującej kolekcję sesji zdjęciowej przemierzają pustynię i w promieniach oślepiającego słońca konfrontują się z potęgą natury. Wśród czerwonych skał zwracają się ku temu, co dzikie i nieoswojone.

Właśnie taka jest najnowsza propozycja marki na wiosnę i lato: charakterystyczny dla marki rockowy bunt i fascynacja wolnością wyrażają się tu w znanych fanom Rage Age krojach, ozdobionych rozdarciami, fabrycznymi zabrudzeniami oraz efektownymi frędzlami, zdobiącymi m.in. dopasowane, skórzane ramoneski. Oryginalne printy w kolorach ziemi na krótkich płaszczach przypominają na pierwszy rzut oka jaszczurzą łuskę, a kolorowe nadruki na ozdobionych sznurowaniami kurtkach dodają charakteru kolekcji.

Klasyczny denim świetnie komponuje się z głęboką czernią, a dopasowane kroje podkreślają smukłe, zgrabne sylwetki. Rafał Czapul odważnie sięga po różnorodne skojarzenia, podejmując grę z odbiorcą; uważny obserwator dostrzeże tu inspirację stylem członków motocyklowych gangów przemierzających australijskie ostępy, odniesienia do Króla Jaszczurów (Lizard King), alter ego Jima Morrisona, nieprzemijającą fascynację punkiem i grunge’ową nostalgię. Projektant nie naśladuje stylu konkretnej grupy i nie cofa się w czasie, sięga jedynie po wybrane elementy różnych kultur i tendencji, łącząc je w jedno za sprawą rozpoznawalnego stylu marki.

„Rage Age Lizard Men” to propozycja dla tych, którzy nadchodzącego lata pragną odpowiedzieć na wezwanie Rage Age do przekraczania kolejnych granic; to zaproszenie na pełnej przygód i niespodzianek wyprawę do źródeł wolności.